Today is Monday.


Hari ini masih cuti sempena Tahun Baru Cina.

Saya bertanya Imam Masjid selepasa solat subuh tadi, 'Tak ada kuliah ke?'. Dia senyum dan berkata 'Tak ada'. Biasanya pada pagi Sabtu dan Ahad ada kuliah subuh. Saya pon terus jalan untuk balik kerumah.

Dipapan kenyataan dekat pintu masjid ada tertulis "Majlis tahlil pada 14/02/2010 selepas solat Maghrib". Saya bertanya kepada jemaah yang sedang memandang papan kenyataan yang sama 'Hari apa 14/02 itu'. 'Malam semalam', jawab saorang Cikgu yang juga sedang menuju kearah pintu untuk balik. 'Oh ye ke! Saya tak datang malam semalam.'. 'Sebab itu lah tak tau' Sambung Cikgu tadi. Saya senyum dan terus berjalan ketempat letak kereta.

Dalam kereta saya tertanya hari apa hari ini.

Sampai dirumah, semasa sedang melayari website kegemaran saya, terpandang jam tangan menunjuk-kan hari dan tarikh. 'Mon 15'

Hari ini hari Isini rupanya. Patautlah tak ada kuliah subuh.

Age is catching up with me I figure.

Comments

Popular posts from this blog

Gunung Chintawangsa pusat pemerintahan.

Cik Wan Kembang